torsdag den 4. december 2008

Tak for reaktionerne!

Kære alle Jer der har skrevet

Optimistiske, glade, sure, varme, engagerede, skuffede, ordene er mange i de ufattelige bunker af mails, kommentarer, sms´er, telefonopkald, indlæg og henvendelser på gader og stræder i det sidste døgns tid. Det kommer til at tage mig flere måneder at læse dem alle sammen. Håber I har forståelse for dette fællessvar.
Jeg er glad for dem alle sammen.

Rigtig mange af mine tidligere meningsfæller og venner i Enhedslisten har udtryk deres forståelse for mit valg - både politisk og personligt. Det er vigtigt for mig.

Rigtig mange nuværende socialdemokrater har budt mig velkommen. Jeg glæder mig til samarbejdet og er glad for, at de deler min vurdering af, at mine holdninger godt kan leve i det, der nu er vores fælles parti.

Og så er der en blandet gruppe af frafaldne socialdemokrater, som har skrevet, at nu vender de tilbage til deres gamle parti. Det er folk, der i en årrække har stemt på Dansk Folkeparti og det er folk, der har stemt SF. Fælles for dem er, at de har manglet den gode gamle socialdemokratiske politik. Til Jer vil jeg sige: Det gør mig stolt, at I viser mig den tillid. Jeg skal gøre mit bedste for at leve op til den.